Herstel voelt misschien heel eng (is het ook), of je denkt misschien dat je het niet waard bent om voor herstel te kiezen, in de herstelgroep heb je geen verplichtingen, al twijfel je nog over herstel, dat maakt helemaal niks uit, je kunt er met anderen over praten en stapjes delen die je bijvoorbeeld hebt gezet, je wordt er begrepen en dat vind ikzelf heel fijn. En daarbij, ook jij bent het waard!

Geef het een poging om te herstellen, en je zult zien wat het je bengt.

Ik ben heel blij dat ik in de herstel groep ben gekomen! Ik twijfelde eerst heel erg, omdat ik soms nog steeds twijfel wat ik moet.. maar de andere leden uit de groep helpen mij zo goed

BE WILD BE FREE🕊
JIJ BENT HET WAARD
Ik wou dat ik elk mens met een eetstoornis, of persoon die op welke manier dan ook zichzelf beschadigd, dat zij/ hij het leven waard is en zinvol is.
Je kunt alles overwinnen en doen wat je wilt
Welke es je ook hebt.
Het is een stem die jouw bezit en je zegt dat je nooit goed genoeg bent.
Es is rupsje nooit genoeg.
Je kunt niet iedereen pleasen en je leven laten leven door andere of een gedachte.
Kruip uit je schulp
Want je bent het waard om gezien te worden en gelukkig te zijn.
Es is maar een rups
Jij bent de vlinder
Een waardevolle

Een klein stapje omhoog is zelfs hoger dan de vorige trede.

Zonder Pretty Skinny had ik de stap naar recovery nooit gemaakt. Ik vind het fijn in de recoverygroep, je word geholpen waar nodig en kunt jezelf zijn

Heyyy lieve medenstrijderss,
Als eerste wil ik zeggen dat jullie super trots mogen zijn op jezelf en ik ben ook super trots op jullie allemaal! Jullie zijn allemaal stuk voor stuk geweldige mensen. Leven met een eetstoornis is ontzettend moeilijk. Je bent meer aan het overleven dan echt leven. De herstel groep en herstel in het algemeen heeft mij weer zoveel terug gegeven. Mijn lach, me plezier, me vriendinnen. Het begin is de moeilijkste stap die je moet zetten, maar het zal je zoveel geven. Ik geloof in jullie allemaal en hoop dat iedereen zijn sprankje hoop kan vinden!!

Ik ben trots op je dat je durft te komen ontdekken wat herstel is!

Alles lijkt nu grijs en gedachtes zijn somber,
maar weet dat ik jouw kracht ENORM bewonder.

Hey🖐
Even een kleine reminder je bent echt goud waard en je verdient de hele wereld
ga voor de herstel ik weet dat jij/jullie het kunnen ook al is het moeilijk je kunt het stapje voor stapje doen . Je verdient het om gelukkig en te leven zonder de eetstornis. Laat de eetstornis niet winnen kies voor herstel!!! Je staat er niet alleen voor de pro ana comunity en herstelgroep staat voor be klaar

You deserve recovery.
You deserve to be at pease
You deserve to be happy
You deserve to be healthy
You deserve to be care free

Ik ben zelf nog niet helemaal klaar voor herstel, maar ik ben toch heel blij met de herstelgroep, want op de momenten dat het me wel lukt om voor herstel te kiezen haal ik veel motivatie uit de groep en helpt het mij toch te kiezen om wat te eten. Het is heel mooi om te zien hoe iedereen elkaar support, bijvoorbeeld door samen te eten als mensen het moeilijk hebben. De groep heeft hele lieve leden en ook als je niet actief bent laten ze je er welkom voelen op de momenten dat je het nodig hebt. Ik kan de groep zeker aanraden, ook als je nog twijfelt!

Believe in yourself!

Hé jij,
POWERVROUW
Jij kant dit!

Ik zat 10 jaar lang in ups en downs met een eetstoornis. Het controleert mijn leven en mijn geluk. Ik heb besloten om ermee aan de slag te gaan en de strijd aan te gaan om uiteindelijk de rust in mijn hoofd terug te vinden. Ik zit nog volop in gevecht tegen mijn eetstoornis maar ik geloof dat ik uiteindelijk mijn innerlijke rust terug kan vinden die ik al 10 jaar niet meer heb gehad. Aan iedereen die twijfelt: ga ervoor! Het is het waard.

You are sooooo worth it!
xx

Stap één is al gezet

Ik raad iedereen herstel aan. Omdat het uiteindelijk moet gebeuren om in leven te blijven. En/of om niet alleen te hoeven overleven. Ik wens niemand het toe om voor altijd vast te zitten in een eetstoornis of dood te gaan. Je mist veel van het leven, ookal denk je nu misschien "tenminste ben ik (of word ik) dun, ookal haal ik mijn diploma niet, ookal is mijn lichaam kapot, ookal verpest ik mijn toekomst, ookal ga ik dood, ookal besteed ik geen tijd met me familie", maar later pas, na herstel, denk je van "oh jammer dat ik zoveel van het leven heb gemist door mijn eetstoornis" en die tijd krijg je niet meer terug. En dan ook alle ruzies met familie, bezorgde familieleden, ziekenhuisbezoeken, misschien dwangvoeding en steeds minder jezelf worden en meer de eetstoornis. Het breekt mijn hart wanneer ik zie dat mensen zoveel lijden door hun eetstoornis, ookal hebben ze het niet altijd door. Ook ik had het niet door dat de eetstoornis mij kapot maakte, ik dacht dat het mij hielp in mijn leven. Ondanks ik van alles last had eetbuien, compenseren, afvallen, aankomen. Het leven is beter zonder eetstoornis, zonder te hoeven huilen door het eten van een stukje kip of taart, je zelf niet overmatig haten, en niet geobseerd zijn door je gewicht/eten. En bezig zijn met een mooi/normaal/fijn/betekenisvol leven te lijden. En echt herstel is mogelijk voor iedereen. Ook voor jou

Herstel voelt vaak als een grote stap , waarbij je voor je gevoel meteen alles goed moet doen.
Dit is zeker niet zo, maar het idee dat het zo zou zijn in je hoofd kan best rot zijn.
De herstel groep bij PS is gelukkig niet zo en het kan een fijn gevoel geven om als je herstel wilt bij lotgenoten te zitten in de chat en elkaar kunt zeggen hoe je je echt voelt.
Ook als je eens een dag hebt dat herstel niet lukt kun je er dan voor elkaar zijn en je bekritiseerd elkaar niet, omdat je allemaal weet hoe het is

Het is niet altijd even makkelijk.

If someone is important to you, show them.

Iedereen is welkom bij PS. En ook in de herstel-groep.
Ik heb er zelf ook een tijdje ingezeten en t voelde toen wel echt fijn. Geen verplichtingen en je kunt dan ook meer met trots delen als je iets juist wél hebt gegeten ookal was het eng.
In de andere groepen mag je natuurlijk ook recovery dingetjes delen, maar daar weet je dat iedereen ook richting recovery denkt.
Dusja echt super goed dat er een herstelgroep is en als je ook maar 10% denkt aan herstel, neem gwn een kijkje

Lukt het niet om zelf te herstellen? Doe het voor iemand waar je enorm veel om geeft!

Confronteer jezelf elke dag, waarvoor je wil herstellen