Belangrijk!
Je bevindt je op het open gedeelte van het forum.
Het is zeer schendend voor de leden van Pretty Skinny als iemand die zelf GEEN lotgenoot is, het lotgenoten-gedeelte betreedt voor andere/eigen doeleinden.

Klik hier voor meer informatie

Denise's verhaal

"Ik ben vrijwilliger (moderator) bij PS omdat ..."
BUTTON_TOPIC_LOCKED
Gebruikers-avatar
Vrijwilligers-account
(Moderators)
(Moderators)
BerichtenCOLON 15

Denise's verhaal

Bericht door Vrijwilligers-account »

Hallo, ik ben Denise en ik ben 28 jaar.
Ik ben één van de moderators bij Pretty Skinny.
Op mijn 12de ben ik beland in de hardcore pro-ana wereld, wat daar gebeurde en gezegd werd begon ik na een tijdje ook als normaal te zien. Toen ik op m'n 16de werd opgenomen ben ik weggegaan bij die site. Ik was inmiddels een aantal jaren ouder en zag steeds meer de schadelijke kant van hardcore pro-ana, én het viel me op dat er steeds jongere mensen op die site kwamen. Ik voelde me er niet meer comfortabel bij in die wereld te zitten, ik kon het niet meer aanzien dat eigenlijk gewoon kinderen daar werden uitgescholden omdat ze 'teveel' hadden gegeten oid, en het feit dat ze daar gewoon de meest schadelijke en dodelijke manieren van compenseren aanraden vond ik al helemaal niet kunnen, je kunt iemand daarmee gewoonde dood injagen en dat wilde ik natuurlijk echt niet op mijn geweten hebben.
Ik ben toen een aantal jaren niet actief geweest op pro-ana, ik kende tot dan toe alleen de hardcore wereld en daar wilde ik geen deel meer van uit maken.
Jaren later had ik nog steeds een eetstoornis maar ik voelde me hier wel extreem eenzaam in dus ik ging weer op zoek naar pro-ana, toen kwam ik volgens mij op een weblog de contactgegevens van Phoebe/pretty skinny tegen, ik stuurde phoebe een berichtje en zo ben ik als lid in een chatgroep van Pretty Skinny. Wat me meteen opviel was hoe groot het verschil js tussen wat ik gewend was en de milde stroming van pro-ana. Het voelde als een warm bad, als thuiskomen, als één grote, warme familie! Iedereen is zo lief en behulpzaam. Niemand scheld één ander uit of raadt het aan om gevaarlijke dingen te doen. Bij Pretty Skinny zijn we niet tegen elkaar maar voor elkaar!
Na ongeveer 1,5 jaar bedacht ik me dat ik eigenlijk meer voor Phoebe en de community wilde betekenen dan dat ik kon door alleen lid te zijn. Ik sprak Phoebe aan omdat ik interesse had het moderatorschap, zodoende ben ik moderator geworden en kwam ik in een geweldig beheerdersteam waar ik me gelijk welkom voelde. Het was natuurlijk wennen maar iedereen was zo behulpzaam en geduldig, waardoor ik me al snel deel van het team voelde en de onzekerheid over of ik het als moderator wel 'goed genoeg' deed werd daardoor gelukkig snel minder.
Ik vind het fijn dat ik nu als mod kan helpen met de community zo fijn en veilig mogelijk te houden voor onze leden.
Ik ben ontzettend blij en trots dat ik mezelf moderator van pretty skinny mag noemen!

BUTTON_TOPIC_LOCKED