Belangrijk!
Je bevindt je op het open gedeelte van het forum.
Het is zeer schendend voor de leden van Pretty Skinny als iemand die zelf GEEN lotgenoot is, het lotgenoten-gedeelte betreedt voor andere/eigen doeleinden.

Klik hier voor meer informatie

Esmée's verhaal

"Ik ben vrijwilliger (moderator) bij PS omdat ..."
BUTTON_TOPIC_LOCKED
Gebruikers-avatar
Vrijwilligers-account
(Moderators)
(Moderators)
BerichtenCOLON 15

Esmée's verhaal

Bericht door Vrijwilligers-account »

Waarom ik vrijwilliger/moderator ben geworden van Pretty Skinny.

Al vanaf jongs af aan deal ik met problemen rondom eten. Uiteindelijk werd dat bestempeld als eetprobleem en later als eetstoornis.
Daarmee ben ik ook op vroege leeftijd al in aanraking gekomen met pro ana. Ik was een jaar of 14 denk ik.
Toendertijd was er eigenlijk alleen hardcore pro ana te vinden. Een gevaarlijke wereld voor een puber volop in ontwikkeling. Na de nodige negatieve ervaringen was ik er al snel op tegen. Met mijn uitgesproken mening liep dat vaak al gauw op ruzies uit, en was ik weer weg. Toch blijf je ergens de behoefte voelen om te praten met "mensen zoals jij" ofwel, lotgenoten.

Zo ben ik jaren aan het rondkabbelen geweest tussen fora en groepen, wat keer op keer weer op discussies en ruzies eindigde. Zelfs binnen de community's van mijn eigen stoornis, hoorde ik nergens thuis.

Tot ik in december 2019 Pretty Skinny vond. Een goed georganiseerde community voor lotgenoten, met duidelijke regels, normen en waarden. Die ook nog eens overeenkwamen met mijn eigen kijk. Vanaf dag één werd ik warm ontvangen en voelde ik mij op m'n plek. Dus toen er in april 2020 een oproepje kwam dat er moderators gezocht werden, wist ik meteen dat ik m'n steentje bij wilde dragen aan deze community.

Ik ben trots en dankbaar dat ik op deze manier mee kan en mag helpen om een veilige omgeving te creëren waarin wij ons allemaal begrepen kunnen voelen.

BUTTON_TOPIC_LOCKED