Heey allemaal,
Ik wil jullie graag meenemen in mijn ervaringen richting en met Pretty Skinny (PS) en mijn deelname aan het moderatorteam.
Al heel wat jaren terug ben ik lid geworden van PS. Ik kampte zelf al langere tijd met een eetstoornis en de extreme wens om af te vallen. Dit was altijd een hele eenzame strijd die ik voerde en het ging mij maar niet snel genoeg, dus ging ik opzoek naar tips. Omdat ik al vastliep in de hulpverlening en zelf veel geprobeerd had was ik niet snel tevreden met mijzelf, greep ik alles aan en belandde ik in de zogenaamde hardcore pro-ana wereld. Van hieruit kwam ik ook in aanraking met zogenaamde pro-ana coaches wat tot op de dag van vandaag nog altijd traumatische ervaringen met zich mee heeft gebracht. Uiteindelijk kwam ik in aanraking met PS; ik ontdekte dat ik ook hulp en steun kon vinden bij mijn eetstoornis zonder alle schadelijke methodes, dat het een veilige omgeving was die zich inzette om die nare coaches buiten de deur te houden, maar dat het bovenal een community is waar ik mijzelf kan/mag zijn zoals ik ben. En hier ben ik PS zo ontzettend dankbaar voor.
Als ik mij nu afvraag waar ik zou hebben gestaan zonder PS... Ik durf er nieteens over na te denken. En juist die gedachten is ook de reden waarvoor ik mij nu inzet als moderator zijnde. Ik ben zo ontzettend trots op PS dat er een plek wordt geboden als tegenhanger van die hardcore praktijken, een plek waar veiligheid centraal staat, een plek waar je jezelf mag zijn wie je ook bent. En daar wil ik maar al te graag bij helpen, helpen om ook andere die veilige plek te kunnen bieden waarvan ik maar al te goed weet hoe hard je die nodig hebt.
PS voelt als thuiskomen, als een tweede familie. We zijn er vóór elkaar en niet tegen elkaar.
Liefs,
Butterfly
Belangrijk!
Je bevindt je op het open gedeelte van het forum.
Het is zeer schendend voor de leden van Pretty Skinny als iemand die zelf GEEN lotgenoot is, het lotgenoten-gedeelte betreedt voor andere/eigen doeleinden.
Klik hier voor meer informatie
Je bevindt je op het open gedeelte van het forum.
Het is zeer schendend voor de leden van Pretty Skinny als iemand die zelf GEEN lotgenoot is, het lotgenoten-gedeelte betreedt voor andere/eigen doeleinden.
Klik hier voor meer informatie