Belangrijk!
Je bevindt je op het open gedeelte van het forum.
Het is zeer schendend voor de leden van Pretty Skinny als iemand die zelf GEEN lotgenoot is, het lotgenoten-gedeelte betreedt voor andere/eigen doeleinden.

Klik hier voor meer informatie

Annika's BLOG: Mijn leven met ES - NAO

"Wij willen voor onszelf spreken"
Gebruikers-avatar
Leden-account
Leden vertellen ...
Leden vertellen ...
BerichtenCOLON 38

Bericht door Leden-account »

Een dag uit mijn leven met eetstoornis NAO - 16 februari 2024

Vanochtend heb ik mij gewogen volgens mijn standaard routine. Ik was bang aangekomen te zijn door mijn mega eetbui van gisteren. Ik had echter wel laxeerpillen genomen, waardoor ik de hele nacht door naar het toilet moest. Ik had de hele nacht buikpijn. Ik was zoals verwacht aangekomen, 0,4 kg. Dat is weinig voor ná een eetbui, maar alles is alweer uit mijn lichaam door de laxeerpillen.

Ik voelde mij nog steeds niet helemaal fijn, nog steeds wat ziekjes. Ik besloot dat beweging er vandaag niet in zou zitten. Ik zou enkel een bushalte eerder uitstappen om het laatste half uur naar mijn school te wandelen en ook weer terug. Ik had vandaag voor maar 1 uurtje les. Rond half 10 vertrok ik naar school. Op de terugweg naar de bushalte begon het keihard te regenen. Al mijn schoolspullen waren helemaal nat. Gelukkig kon ik deze laten drogen toen ik weer in mijn kot was.

Als lunch had ik besloten magere kwark (moccachino) te nemen, goed voor 220 kcal. Het vult mega goed en je bent dus lang verzadigd. Het begin van de middag heb ik wat rustig aan gedaan. Ik heb een wasje gedraaid en mijn kot schoongemaakt. Halverwege de middag vroeg mijn stiefmama of ik wat wilde komen bakken bij haar thuis. Ik ben precies over 2 maanden jarig dus ik heb een recept voor vlaai uitgeprobeerd, abrikozenvlaai. Deze vlaai moest je ondersteboven maken. Het maken vond ik best spannend, want ik was bang dat ik van het deeg zou gaan snoepen. Dit viel gelukkig mee, ik heb mijzelf kunnen inhouden. De vlaai zelf is uiteindelijk niet goed gelukt vind ik. Hij was niet goed hard geworden door al het vocht dat uit de abrikozen kwam. Volgens mijn stiefmama smaakte de vlaai wel goed. Ik heb zelf geen stukje ervan genomen. Dat doe ik op mijn echte verjaardag ook niet. Vorig jaar ben ik daar ook onderuit gekomen.

Na het bakken ben ik weer terug naar mijn kot gegaan en heb ik boodschappen gehaald voor het avondeten. Als avondeten heb ik boterhammen met avocado en wat peper en zout gegeten. Ik heb uiteindelijk 4 boterhammen gegeten. Dat zijn er 2 meer als dat ik had bedacht. Ik ben daardoor nu best bang dat ik hierdoor aangekomen zal zijn. Daarnaast ben ik bang morgen sowieso aangekomen te zijn omdat ik vannacht mega veel vocht ben verloren door de laxeerpillen en ik nu dan dus weer meer vocht in mijn lichaam heb.

Na het avondeten had ik nog een afspraak met begeleiding, we hebben even gekletst en het gehad over hoe ik mij voelde. Ik was best moe na vandaag, ook doordat ik mij nog niet helemaal top voelde. We hadden besloten dat ik wat eerder naar bed zou gaan vandaag. Met de hoop dat ik mij morgen beter zou voelen.

Gebruikers-avatar
Leden-account
Leden vertellen ...
Leden vertellen ...
BerichtenCOLON 38

Een dag uit mijn leven met eetstoornis NAO - 17 februari 2024

Vanochtend werd ik wat vroeg wakker. Mijn buikpijn was gelukkig weg. Ik moest mij gaan wegen. Ik was bang voor de weegschaal want het getal zou hoger zijn dan gisteren dat wist ik wel. Want ik was gisteren mega veel vocht verloren door laxeerpillen die ik had gebruikt en dat vocht zou er vandaag weer bij gekomen zijn. Ik ging mij wegen na mijn vaste routine, 0,5 kg aangekomen. Ik vond het natuurlijk niet fijn, maar ik ga mij niet laten demotiveren door een beetje vocht in mijn lichaam. Ik ben dus mijn dag gaan opstarten en ben begonnen met douchen. Dit kostte mij veel moeite. Na het douchen ben ik naar de supermarkt gegaan en heb ik magere kwark gekocht als ontbijt. Ik besloot om vandaag weer kcal te gaan bijhouden. En ook was ik van plan weer een eetplan te maken voor vandaag. Ik merk toch echt dat mij dat helpt.

O: magere kwark aardbei (225)
T: monster (16)
L: 2x kaiser broodje (260) + aardbeienconfituur (32)
T: paasei (41) + schulp drankje (88)
A: 2x kaiser broodje (260) + aardbeienconfituur (32)
T: paasei (41)
totaal: 995 kcal

Ik probeer mijn eten wat meer te verspreiden over de hele dag. Om te kijken of dat ervoor zorgt dat ik later op de dag niet ineens trek krijg in allerlei lekkernijen. Ik ben bang dat als ik het niet verspreid over de hele dag ik eindig met eetbuien. Anderzijds zou het ook kunnen dat ik baat heb bij maar 1 eetmoment over de gehele dag, omdat ik dan niet meer hoef te stressen over wat ik verder die dag ga eten. Zo lang ik controle heb over wat ik wel en niet eet is het eigenlijk goed voor mij. Ook wil ik de komende dagen de controle terug krijgen over hoeveel ik beweeg. Door alle emoties die de laatste dagen veel aanwezig zijn ben ik de controle verloren en dat geeft mij nog meer stress en nog meer emoties. Dus om dat op te lossen moet ik gewoon de controle terug pakken.

Als lunch heb ik zoals gepland 2 kaiser broodjes met aardbeienconfituur gegeten. Na de lunch kwam mijn stiefmoeder naar mijn kot en hebben we hier in de omgeving 12 km gewandeld. Het plan was om maar 9 km te wandelen, maar het is mij gelukt deze uit te breiden. Mijn stiefmoeder had als snack paaseieren meegenomen. Ik heb er uiteindelijk 1 echt gegeten, de andere die ze aan me had gegeven liggen nu ergens in het gras. In 1 zo een paasei zaten 41 kcal, ik kon de gedachte alleen al niet aan dat ik dat naar binnen zou moeten werken, laat staan ze daadwerkelijk eten. Naast de paaseieren had ze ook een sapje meegenomen als wat drinken. Dit heb ik wel genomen, want ik had vandaag nog niet veel gedronken. De wandeling zorgde ervoor dat ik tot nu toe 800 kcal heb verbrand vandaag. Hopelijk kan ik vandaag nog wat qua beweging doen om de rest van mijn gegeten kcal ook te verbranden.

Na de wandeling heeft mijn stiefmoeder mij geholpen met de kooi van de gerbils te reinigen. Het was inmiddels al 16:30 uur. Mijn stiefmoeder is gebleven tot 18:00 uur om nog even spelletjes te spelen en te helpen met mijn was op te vouwen. Daarna zijn we richting het huis van mijn papa en stiefmoeder gereden om een yoga matje op te halen. Ik had namelijk besloten om te starten met yoga filmpjes op YouTube. Dit zou mij ook veel rust kunnen geven.

Toen ik terug op mijn kot was heb ik mijn yoga mat neergelegd en heb ik video's opgezocht voor yoga beginners. Ik heb 2 video's gedaan. Het ontspande heerlijk en ik heb ook nog eens kcal verbrand volgens mijn Apple Watch. Ik had een workout aangezet "yoga". Ik weet niet of de kcal kloppen, maar als ze zouden kloppen zou ik met mijn half uurtje yoga 150 kcal hebben verbrand. In totaal heb ik vandaag dan ongeveer 1200 kcal verbrand. Dat is meer als dat ik heb gegeten, ik ben eindelijk weer eens tevreden over mijn dagje. De rust in mijn hoofd begon weer terug te keren. Hopelijk als ik morgen op de weegschaal sta is dit ook te zien. Vanavond ga ik nog lekker bloggen en daarna proberen te slapen. Morgen weer een nieuwe dag die hopelijk net zo positief eindigt als die van vandaag.

Gebruikers-avatar
Leden-account
Leden vertellen ...
Leden vertellen ...
BerichtenCOLON 38

Een dag uit mijn leven met eetstoornis NAO - 18 februari 2024

Vanochtend was ik al vroeg wakker, half 7. Ik hoopte dat ik afgevallen zou zijn. Ik had gisteren namelijk ongeveer evenveel verbrand als gegeten. Helaas toen ik op de weegschaal ging staan was mijn gewicht hetzelfde gebleven. "Hoe kan dat nou?" ging door mijn hoofd heen. Toen bedacht ik mij dat het zomaar zou kunnen dat mijn lichaam de vochtbalans weer aan het terugzoeken was. Ik was namelijk veel vocht verloren de afgelopen 2 dagen door gebruik van laxeermiddelen. De beweegdrang kwam al snel weer boven water. Ik begon mijn beweging met 10 minuten yoga, daarna ben ik walking workouts gaan doen (40 minuten). Tijdens een walking workout zet ik de workout "binnen wandelen" aan op mijn Apple Watch. Ik denk dat deze workout het meest accuraat is.

Mijn vader appte mij 's ochtends om te vragen of ik mee wilde naar de bioscoop vanmiddag. Ik heb echter nee gezegd want ik kreeg al meteen stress. Het enige waar ik aan kon denken was "hoe zeg ik dan nee tegen popcorn, of iets anders?" Na mijn walking workouts heb ik een plan gemaakt voor het eten van vandaag:
O: magere kwark bosbes (235) + verse bosbessen (94)
T: monster (12)
L: 2 kiwi's (100) + verse bosbessen (94)
T:
A: 2 beschuitjes (76) + komkommer (15) + zuivelspread (40)
T:
totaal: 666 kcal

Na mijn ontbijt ben ik nog eens 30 minuten lang walking workouts gaan doen. Ik had vanochtend echt mega veel energie en motivatie. Dat getal op de weegschaal moet morgen lager zijn, anders ga ik echt door mijn dak heen. Daarna ben ik begonnen met huiswerk te maken voor school. Ik was daar binnen 1 uur mee klaar. Na 12 uur ben ik even naar de supermarkt gegaan om lunch en avondeten te kopen. Daarna heb ik geluncht. Mijn lunch vulde heel goed, 2 kiwi's met 125 gram bosbessen. Na de lunch is mijn vader mijn kant op gereden en zijn we samen naar het tuincentrum gegaan om viooltjes voor buiten te kopen. Dat vrolijkt mijn dakterras wat op, hoop ik. Ook moest hij voor zijn werk wat regelen en daar heb ik hem bij geholpen. Uiteindelijk is hij rond 4 uur weggegaan. Toen heb ik even snel wat gedronken en ben ik begonnen met Just Dancen. Ik heb wel 6 liedjes gedanst. Mijn Apple Watch geeft aan dat ik 166 kcal heb verbrand met dansen. Ik heb hier echter mijn twijfels bij. Ik denk dan "wat als het niet zo veel is en ik door deze domme denkfout aangekomen ga zijn morgen?" Maar ik probeer het te geloven en mijzelf op die manier wat rust te gunnen.

Om 17:00 uur ben ik gaan avondeten. 2 beschuitjes met zuivelspread en komkommer zoals gepland. Ik had vandaag expres volkoren beschuit gekocht in plaats van normale beschuit, omdat ik weet dat dit beter vult. Ik kom vandaag uit op een totaal van 666 kcal. Dat vind ik een mooi getal, 666. Het betekent volgens het internet het volgende: "Angel number 666 is a reminder to refocus and find balance in your life" Ik denk dat dit mooi aansluit bij dat ik vanaf vandaag weer het weinig eten en veel bewegen wilde oppakken. Ook denk ik dat dit vandaag aardig goed is gelukt. Ik heb volgens mijn Apple Watch nu een totaal van 1000 kcal verbrand, meer als dat ik heb gegeten! Hopelijk werkt de weegschaal morgen ook mee.

In de avond verveelde ik mij een beetje dus ben ik gaan bedenken wat ik morgen zou kunnen eten:
O: cappuccino (30)
T: monster (15)
L: 2 beschuitjes (76) + aardbeienconfituur (8) + zuivelspread (20)
T: monster (15)
A: ei (65) + spinazie à la crème (35) + krielaardappels (88)
T: skyrdrink (110)
totaal: 462 kcal

Gebruikers-avatar
Leden-account
Leden vertellen ...
Leden vertellen ...
BerichtenCOLON 38

Een dag uit mijn leven met eetstoornis NAO - 19 februari 2024

Vanochtend toen ik wakker werd was het weer is zo ver... Mijn menstruatie was weer is gekomen. Ik werd meteen bang voor de weegschaal, "want die zou wel weer omhoog zijn gegaan door al het vocht" dacht ik. Ik deed mijn vaste routine voor het wegen en durfde haast niet te kijken. Maar toen ik keek was ik opgelucht. Ik was namelijk afgevallen, ik kon het haast niet geloven, een halve kilo. Ik ben mij toen gaan klaarmaken voor de dag en ben de dag begonnen met een lekkere cappuccino met amandelmelk. Om 08:30 uur stond ik alweer buiten de deur, klaar om te gaan wandelen.

Tijdens het wandelen kwam ik een heel lief geitje tegen (zie foto)
Afbeelding

Mijn idee was om 12 km te gaan wandelen, maar toen ik op het punt aankwam waar mijn andere wandelroute ging begon ik na te denken over of ik dit rondje zou moeten uitbreiden. Gedachten die door mijn hoofd heen gingen zijn:
"Je wilt toch dun zijn, doe er dan wat voor."
"Je gaat blij zijn als je het gedaan hebt en thuis komt."
"Je hebt nog energie, gebruik die dan."
"Als je nu naar huis gaat ga je je vervelen en vergroot je de kans op een eetbui."

Door al deze gedachten besloot ik dus om het rondje uit te breiden. Toen ik thuis kwam was het 11:30 en was ik precies 3 uur onderweg geweest. Ik had 16,85 km gewandeld. Ik ben toen even mijn boodschappenlijstje gaan maken en vertrokken naar de supermarkt voor boodschappen voor het avondeten. Ik had gisterenavond al bedacht wat ik vandaag zou eten dus dat lijstje was snel gemaakt.

O: cappuccino (30)
T: monster (14)
L: 2 beschuitjes (76) + aardbeienjam (8) + zuivelspread (20)
T: monster (15) + kiwi (100) + blauwe bessen (75)
A: ei (65) + spinazie à la crème (72) + krielaardappels 100 gr (80)
T: skyrdrink (110)
totaal: 665 kcal

Toen ik thuis kwam van boodschappen doen heb ik mijn lunch klaargemaakt en als drinken een monster erbij genomen die eigenlijk als tussendoortje stond. Na mijn lunch ben ik gaan bloggen en heb ik ook huiswerk gemaakt. Het was maar goed dat ik vanochtend al de motivatie had om te gaan wandelen, want rond 13:00 uur begon het te regenen en het heeft de hele middag geregend.

Ik ben ‘s middags naar mijn vader en stiefmoeder hun huis toegegaan, hij heeft mij opgehaald, om meringues te maken. Ik hoor je al denken “dat is toch mega veel suiker?” Ik heb een recept gevonden hier op het forum waarbij er zoetstof gebruikt wordt. Ik moest dat dus even proberen om te kijken of het smaakt en of het werkt. Het wachten duurde mega lang, maar uiteindelijk heb ik ze kunnen proeven. Ik vind ze persoonlijk niet zo lekker als échte meringues, maar mijn stiefmoeder gelukkig wel. Zij krijgt ze dus cadeau van mij. Daarna heeft mijn vader mij teruggebracht naar mijn kot en heb ik wat opgeruimd en tv gekeken. Als tussendoortje heb ik 2 kiwi’s met blauwe bessen gegeten met wederom een monster als drinken.

Om 17:00 uur had ik al wat honger voor het avondeten dus ben ik dit gaan klaarmaken. Het smaakte mij goed en het vulde ook goed, vooral de spinazie. Na het avondeten is mijn stiefmoeder toegekomen en hebben wij Mario Party gespeeld. Ik verveelde mij namelijk heel erg dus stelde zij voor om langs te komen. Ook had ik in de avond nog een afspraak met woonbegeleiding. Woonbegeleiding had wat lekkers voor mij, ik kon echt geen nee zeggen en de smak naar wat zoetigs was enorm groot. Ik dacht ook "ik heb veel bewogen, ik heb mijn menstruatie en heb nog niet mega veel gegeten, dus dit kan wel". Uiteindelijk heb ik daarom 2 koekjes genomen. Soms als ik nog trek krijg in de avond dan voel ik mij echt euforisch, want dan denk ik "goed zo Annika je hebt weinig gegeten en veel bewogen, doe dit elke dag" maar bewijze van de volgende dag heb ik echt mega veel last van eetbuien. Het is zo lastig en ingewikkeld hoe dubbelop het soms kan zijn.

Gebruikers-avatar
Leden-account
Leden vertellen ...
Leden vertellen ...
BerichtenCOLON 38

Een dag uit mijn leven met eetstoornis NAO - 20 februari 2024

Ik werd wakker om 04:30 uur, ik kwam gewoon niet meer in slaap. Ik besloot om nog even te blijven liggen. Uiteindelijk ben ik om 06:30 uur mijn bed uit gegaan om me te gaan wegen. Ik deed mijn vaste routine en dacht "laat het getal alsjeblieft lager zijn, alsjeblieft weegschaal". Ja hoor! -400 gram, daar was ik mega blij mee want ik heb mijn menstruatie. Ik had gisteren al een planning gemaakt voor wat ik vandaag wilde eten en wat mijn planning zou zijn. Daar had ik dus geen stress meer voor. Ik liep echter wel al meteen voor op mijn planning, maar ik heb toen lekker serie gekeken en ontbeten.

O: 2 beschuitjes (76) + aardbeienconfituur (16)
T: x
L: monster (19)
T: blauwe bessen (52) + chai latte met amandelmelk (39)
A: nacho's (236)+ kaas (143) + paprika (50)
T: magere kwark (220)
totaal: 851 kcal

08:00 - 09:00 klaarmaken voor de dag, ontbijten
09:00 - 10:00 woonbegeleiding (wandelen)
10:00 - 11:05 uitrusten
11:00 - 12:15 wandelen
12:15 - 12:45 bus
12:45 - 13:00 wandelen naar afspraak
13:00 - 14:00 afspraak
14:00 - 14:15 wandelen naar bus
14:15 - 14:45 bus
14:45 - 16:00 wandelen
16:00 - 17:30 uitrusten
17:30 - 18:00 avondeten
18:00 - 19:30 uitrusten
19:30 - 20:30 woonbegeleiding

Om 09:00 uur kwam de woonbegeleiding langs, het was mooi weer om een rondje te gaan wandelen dus stelde ik dat voor. Ik vind het daarnaast ook fijner praten dan tegenover elkaar zitten aan een tafel. Én het is goed voor de kcal, maar dat is tussen mij en mijn eetstoornis. Na mijn afspraak ben ik boodschappen gaan doen voor vandaag en heb ik Aleve gekocht tegen mijn menstruatiepijn. Daarna heb ik een lekkere monster energy ultra gedronken om wat energie op te doen voor mijn wandeling die op de planning stond. Om iets na 11:00 uur vertrok ik voor mijn wandeling, deze duurde uiteindelijk 1,5 uur. De afspraak was eerder klaar dan verwacht dus ik liep wat voor op mijn planning. Ik heb uiteraard een deel teruggelopen van mijn afspraak naar mijn thuis. Toen ik eenmaal thuis was had ik enorme eetbui drang, daarom heb ik alvast om 16:00 uur mijn avond eten klaargemaakt. Ik dacht "misschien als ik dit eet gaat mijn honger weg".

Helaas, de honger bleef aanhouden, en deze was ook niet weg te krijgen door bijvoorbeeld tanden te poetsen, kauwgom te nemen, of iets anders van mijn korte actielijst. Ik heb namelijk een korte actielijst die ik (deels) af moet gaan voordat ik een eetbui krijg. Dit lukt mij uiteraard niet altijd, maar het helpt mij wel enorm. Uiteindelijk toen ik erover uit was dat ik echt honger had en niet gewoon trek had ben ik naar de supermarkt gegaan om magere kwark te kopen, deze stond immers ook nog op mijn eetlijst. Maar ik dacht deze eruit te kunnen laten, nee dus. Na het eten van mijn magere kwark was ik goed verzadigd. In de avond heb ik mijn rust opgezocht want het was toch een best actieve dag. En de hele dag rondlopen met gedachten over wanneer je moet eten, wat je moet eten, hoeveel je nog moet bewegen, wanneer je moet bewegen, et cetera is best vermoeiend. Om 21:30 uur lag ik lekker in mijn bed om te gaan slapen. Vandaag een wat kortere blog, ik hoop alsnog inzicht te hebben gegeven in mijn leven met eetstoornis NAO.

Gebruikers-avatar
Leden-account
Leden vertellen ...
Leden vertellen ...
BerichtenCOLON 38

Een dag uit mijn leven met eetstoornis NAO - 21 februari 2024

Mijn dag begon zoals gewoonlijk weer vroeg. Om 06:30 uur was ik alweer uit mijn bed en was het tijd om te gaan wegen, ik probeer dit altijd op hetzelfde tijdstip te doen. Ik was tevreden met het getal op de weegschaal. Het getal was namelijk 200 gram lager als gisteren. Ik dacht wel "was het maar meer, maar goed vandaag weer een dag". Ik ben na het wegen gaan ontbijten. Ik had al een plan gemaakt voor vandaag wat ik zou willen eten:

O: 2 beschuitjes (76) + aardbeienjam (8) + zuivelspread (20)
T: cappuccino (30)
L: starbucks (150)
T: monster (15) + blauwe bessen (52) + kiwi (122)
A: zelfgemaakte salade (159) + skyrdrink (110)
T: x
totaal: 742 kcal

07:30 - 08:30 wakker worden + klaarmaken
08:30 - 09:30 wandelen
10:00 - 10:15 wandelen naar bushalte
10:15 - 10:30 bus
10:30 - 11:00 wandelen naar therapie
11:00 - 12:00 therapie
12:00 - 12:30 wandelen naar bushalte
12:30 - 12:45 bus
12:45 - 13:00 wandelen naar huis
13:00 - 14:00 uitrusten
14:00 - 15:00 wandelen (bij droog weer)
16:00 - 00:00 naar concert met vader

Na mijn ontbijt ben ik mijn dag begonnen met een vroege ochtend wandeling, om 08:00 uur stond ik buiten. Tijdens het wandelen was ik heel druk met denken in mijn hoofd. Ik kon alleen maar denken aan mijn beweegdrang en hoe veel stress het mij geeft als ik niet genoeg verbrand op een dag. Door mijn beweegdrang lukt het mij niet om plannen te maken met vriendinnen voor de komende dagen. Daar baal ik enorm van, maar de enige gedachte die anders door mijn hoofd heen gaat is "wanneer moet ik dan bewegen?" en als ik daar continu aan denk als ik met iemand ben haal ik er geen plezier uit.

Na mijn ochtend wandeling heb ik boodschappen gedaan voor mijn avondeten. Ik zou zelfgemaakte salade meenemen voor onderweg (in de auto) van eikenbladsla, tomaat, paprika, komkommer, ei en augurk. Na het boodschappen doen ben ik naar de bus gesneld want ik moest alweer gaan voor mijn therapie sessie. Ik zou vandaag eerste keer deze therapie volgen, en dat vond ik best spannend. Want "wat als de therapie aanslaat en ik mij ineens goed voel? Ga ik dan ook een stukje controle loslaten? Wat doet dit met mij op eetstoornis gebied? Verlies ik dan alle controle? Word ik dan weer mega zwaar?" Een grote paniek dus.

Het was dus de eerste keer dat ik deze beeldende therapie (1 op 1) zou hebben en ik heb al meteen wat geleerd. De opdracht was een doorgeef opdracht met klei. We moesten gezamenlijk een dier maken, en om de 4 minuten het dier doorgeven aan de ander. De eerste 4 minuten het hoofd, daarna lichaam, poten en details. Ik merkte tijdens deze opdracht dat ik het moeilijk vind om een stukje controle weg te geven. Ik kreeg hier tijdens de opdracht stress van. Door alle controle die ik moet hebben vergeet ik plezier te hebben. Daarom ga ik vanmiddag proberen wat controle los te laten en proberen te genieten van mijn vrije middag. Op de terugweg naar huis heb ik een lekkere Starbucks gehaald, deze had ik wel verdiend vond ik.

Eenmaal thuis had ik best veel drang naar een eetbui. Uiteindelijk heb ik een halve zak chips opgegeten, een hele komkommer, en 3 beschuitjes met kaas en augurk. Ik ben bang wat de weegschaal morgen gaat zeggen. Om 16:00 uur haalde mijn vader mij op, want we zouden vandaag naar een concert gaan. Voor het avondeten had ik dus een zelfgemaakte salade mee en als toetje een skyrdrink. Dit vulde goed genoeg, en het leek mij ook verstandig om wat gegeten te hebben voordat ik ging springen en dansen bij het concert. Ondanks dat ik voor mijn doen goed had gegeten ben ik tijdens het concert 1x bijna flauwgevallen. Dit kan overigens ook komen doordat het mega warm was in de zaal. We stonden eerst helemaal vooraan en zijn toen wat meer naar de zijkant gegaan. Hier was het ook wat minder warm, dat was wel aangenaam.

Ik heb enorm genoten van het concert en bijna geen last gehad van gedachten over bewegen of eten. Het was heerlijk om er even tussenuit te zijn. Rond 00:30 uur was ik terug thuis van het concert. Ik ben nog even op de weegschaal gaan staan en ik was 0,6 kg zwaarder als vanochtend. Benieuwd wat de weegschaal morgen zegt, want ik heb dus wel een mini eetbui gehad. Maar goed, niets meer aan te veranderen nu. Nu is het tijd om lekker te gaan slapen.

Gebruikers-avatar
Leden-account
Leden vertellen ...
Leden vertellen ...
BerichtenCOLON 38

Een dag uit mijn leven met eetstoornis NAO - 22 februari 2024

Vanochtend had ik mijn wekker gezet om 07:00 uur want ik viel gisteren pas na middernacht in slaap, omdat ik laat thuis was van het concert. Ik had de wekker opzettelijk vroeger gezet dan nodig. Want dan kon ik nog ongeveer rond hetzelfde tijdstip wegen en zo kon ik voor mijn afspraak met woonbegeleiding nog een walking workout doen in mijn kot. Het regende namelijk buiten. Eerst was het nog tijd om mij te gaan wegen, helaas zat de weegschaal niet mee. Ik had dit ook al verwacht want ik had gisteren wel meer gegeten als normaal. Ik was 300 gram zwaarder, ik was teleurgesteld maar wel gemotiveerd voor vandaag. Na het wegen ben ik zoals gepland mijn ochtend begonnen met walking workouts totdat mijn woonbegeleider er was. Ik heb even met mijn woonbegeleider wat huishoudelijke taken gedaan zoals de afwas. Dit lukt mij niet altijd goed door mijn depressie.

Ik had vanochtend geen ontbijt op, want er zou vandaag een vriendinnetje langskomen. Zij neemt wel eens wat lekkers mee, zoals gebak, als ze op visite komt dus om de kcal inname van vandaag te beperken heb ik de ochtend overleeft op cappuccino's met amandelmelk. Bovendien had ik de cafeïne ook echt nodig na maar paar uurtjes slaap. Tussen mijn afspraak in en de visite van mijn vriendin heb ik ook nog even walking workouts gedaan binnenshuis, het regende namelijk nog steeds. Tijdens het bewegen schoot mij de gedachte binnen "nu ziet niemand tenminste mijn vet op en neer gaan als ik wandel". Door deze gedachte denk ik dat ik vaker binnenshuis ga wandelen.

Om 14:00 uur was mijn vriendin er. Zij had niets qua gebak meegenomen dus besloot ik dat ik wel een chai tea latte kon maken voor mijzelf. Met mijn vriendin heb ik mijn haren geverfd, spelletjes gespeeld en bijgekletst. Nadat zij wegging heb ik nog even 15 minuten just dance video's gedaan. Ik had best wat honger na een hele dag nog niets gegeten te hebben, naast mijn cappuccino's en chai tea latte met amandelmelk. Ik had nog blauwe bessen in huis, dus heb deze door mijn Lindahls kvarg gemengd. Dit vulde goed en ik heb de rest van de avond geen honger meer gehad. Verder heb ik vandaag door alle cappuccino's (en 2 chai tea lattes) 1 liter amandelmelk op. Totaal heb ik dan vandaag rond de 750 kcal gegeten/ gedronken en door al het bewegen heb ik rond de 1200 kcal verbrand.

In de avond had ik ook nog een afspraak met woonbegeleiding, we hebben samen bedacht wat voor activiteiten ik morgen zou kunnen doen, zonder nog een tijdsplanning. Anders geef ik de controle uit handen en dat vind ik momenteel niet fijn. We hebben de volgende dingen bedacht:
• wandelen (bij droog weer)
• walking workouts (bij regen)
• pilates uitproberen
• yoga
• just dance
• waterverven
• tekenen
• huiswerk
• schoonmaken
• keyboard spelen

Best een aantal dingen bedacht als ik het lijstje zo zie, ik ga morgen de dag met volle vertrouwen beginnen. Mede doordat ik ook een nieuw maaltijdplan heb bedacht met hulp van een lotgenoot uit een van de PS chatgroepen. Ik heb nog even snel boodschappen gedaan hiervoor zodat ik dat morgen niet meer hoef te doen. Mijn nieuwe maaltijdplan is als volgt:

Ontbijt: Overnight oats
• 100 gram mild & creamy
• 5 gram chiazaad
• 20 gram havermout
• 50 gram aardbeien

Lunch: Unox good pasta

Avondeten: crackers met smeerkaas
• 4 vezelrijk crackers
• 20 gram smeerkaas

Tussendoor: appel

Met dit maaltijd plan kom ik per dag rond de 600-800 kcal uit, ligt eraan welke good pasta ik neem en hoe groot de appel is, et cetera. Omdat het ontbijt overnight oats zijn heb ik deze nog even klaargemaakt. Ook heb ik alles al ingevoerd in de app waarin ik mijn kcal intake bijhoud. Daarna was het tijd om te gaan bloggen en daarna lekker te slapen. Hopelijk zie ik morgen een lager getal op de weegschaal.

Gebruikers-avatar
Leden-account
Leden vertellen ...
Leden vertellen ...
BerichtenCOLON 38

Een dag uit mijn leven met eetstoornis NAO - 23 februari 2024

Ik ben mij rond 06:30 gaan wegen, ik had een goed gevoel voordat ik op de weegschaal stapte. Ik stapte, na mijn routine, erop en dacht "nee, dat meen je niet!" Ik stond er nog eens op, en nog eens, en nogmaals! Net zolang totdat ik geloofde dat de weegschaal daadwerkelijk een lager cijfer aangaf. En niet eens een beetje, maar wel 700 gram lager als gisteren. Mijn dag kon niet meer stuk, en dat om 06:30. Voor vandaag had ik ook al bedacht wat ik zou willen eten.
O: overnight oats
L: pasta met bloemkool en kaassaus
A: crackers met smeerkaas
T: appel + monster + amandelmelk
totaal: +- 800 kcal

Rond 07:00 was ik zover om mijn dag te beginnen met yoga en een pilates workout. Ik gebruik hiervoor YouTube video's. Vandaag zou de eerste keer zijn dat ik pilates doe. Om 07:30 was ik klaar met eerste workout van de dag, pilates. Het beviel me goed en ga dit zeker vaker doen. Om nog even verder te gaan met mijn workouts op de vroege ochtend koos ik ervoor om nog even een yoga workout te doen en daarna te gaan ontbijten. Heerlijk ontspannend de pilates en yoga met mijn aroma diffuser aan, lavendel geur.

Ik heb geprobeerd mijn ontbijt zo lang mogelijk uit te stellen vanochtend zodat ik minder behoefte had aan een extra tussendoortje. Ik had immers voor vandaag maar 1 tussendoortje op de planning staan, en deze bewaarde ik graag voor de middag. De middag en avond duurt voor mij altijd mega lang en dat zorgt ervoor dat ik dan uit verveling wil gaan eten. Ik heb geprobeerd het uit te stellen door een grote kop thee te nemen in de ochtend, gemberthee.

Ik probeerde het uitstellen van mijn ontbijt telkens in kleine stapjes te doen, door telkens te proberen om 15 minuten langer nog te wachten. Uiteindelijk heb ik om 08:45 uur ontbeten met mijn overnight oats. Dit was de eerste keer dat ik dit recept probeerde. Het smaakte erg goed en het vulde ook nog eens mega goed! Na mijn ontbijt ben ik een walking workout gaan doen en na 20 minuten heb ik even pauze gehouden met een lekkere cappuccino met amandelmelk. Daarna kon ik er weer vol tegen aan, weer 15 minuten walking workout en daarna weer pauze genomen. Dit keer heb ik een wat langere pauze genomen en ben ik even gaan tekenen in mijn schetsboek. Na het tekenen weer even wat bewogen, want ik had nog niet genoeg kcal verbrand voor dit tijdstip van de dag vond mijn beweegdrang. Inmiddels was het al bijna 12 uur, ik ben toen nog even naar de winkel gegaan om wat bloemkool te kopen voor bij mijn pasta tijdens de lunch. Ik was die gisteren vergeten, en denk dat als ik mijn groenten oversla ik honger houd.

Ik heb voor vanmiddag een extra afspraak ingepland met woonbegeleiding omdat ik het moeilijk vind om mij te vermaken als ik niet aan het bewegen ben. Het lukt mij momenteel niet zo goed om andere activiteiten op te starten, dus daar gaan ze mij bij helpen. Daar ben ik erg blij mee. Hopelijk wordt mijn gedachte “je moet bewegen nu je tijd hebt, niet stoppen” minder als ik samen met hun een activiteit doe.

Na de lunch ben ik gaan Just Dancen. Bij de lunch had ik ook een lekkere cappuccino met amandelmelk. Ik moest ook mijn kot schoonmaken dus dat heb ik na het Just Dancen gedaan, daarna ben ik even gaan uitrusten want ik had nog bijna geen minuut stilgezeten en het was al 14:00 uur. Ook heb ik toen mijn tussendoortje gepakt, een appel met kaneel. Daarna was het tijd voor mijn afspraak met woonbegeleiding, we hebben een spelletje gespeeld en ik heb wat thee gedronken. Om 16:15 kwam mijn vader langs om even wat spullen af te geven, hij is 30 minuten gebleven. Daarna heb ik een monster energy gedronken terwijl ik recepten aan het opzoeken was voor hoofdgerechten met weinig kcal. Ook heb ik nog even lekker lang gedoucht. Om 19:30 uur kwam woonbegeleiding nog langs voor een afspraak. Mijn woonbegeleider heeft mijn haren opgevlochten en daarna heb ik nog lekker een kop thee gedronken. Ook heb ik alvast mijn ontbijt voor morgen gemaakt, overnight oats. Voordat ik ging slapen heb ik nog even gekeken welke badkledij ik morgen aandoe naar de spa. Daarna ben ik mij gaan klaarmaken om te gaan slapen, ik was gesloopt na deze actieve dag.

Gebruikers-avatar
Leden-account
Leden vertellen ...
Leden vertellen ...
BerichtenCOLON 38

Een dag uit mijn leven met eetstoornis NAO - 24 februari 2024

ik werd wakker om 05:30 uur en ik kwam niet meer in slaap. Ik ben toen mijn routine gaan doen voor het wegen en hoopte afgevallen te zijn. Mijn wens kwam uit, 200 gram eraf. Nog 200 gram en dan zou ik mijn eerste streef gewicht halen. Omdat ik zo dicht bij mijn eerste streefgewicht zat besloot ik dat het tijd was om mijn kleinste maat broek in mijn kast weer te passen. Ik heb namelijk 3 maten broeken in mijn kast en ik paste mijn kleinste maat broek niet meer omdat ik wel meer dan 5 kg was aangekomen. Maar ik had besloten deze niet weg te doen, want ik zou er weer in passen op een dag. En die dag, die was vandaag, ik paste de broeken weer. Ik heb ze daarom verplaatst van achterin mijn kast naar voorin.

Vandaag zou ik om 12:00 opgehaald worden door mijn stiefmoeder. We zouden samen naar de spa gaan vandaag. Ik vind dit wel heel spannend, want hoe dik zou iedereen mij wel niet vinden daar? Ik weet dat ik dunner ben geworden, maar ik zie het gewoon niet. En ik pas weer mijn kleinste broekmaat, maar zo voelt het niet. Het was inmiddels 06:00 uur en ik besloot om mijn dag te beginnen met yoga en pilates, dit beviel mij gisteren goed. Ik was daar om 07:00 mee klaar en heb toen nog wat recepten opgezocht voor hoofdgerechten die laag in kcal zijn. Deze recepten heb ik hier en daar wat aangepast. Daarna heb ik een dansworkout gedaan, ik hoop echt dat ik mijn onderbuurman niet heb wakker gedanst. Om 08:30 ging ik ontbijten met mijn overnight oats. Het smaakte en vulde weer goed. Ik dacht "nu ik dit heb gegeten moet ik natuurlijk de energie wel gebruiken om te bewegen" dus ik begon aan mijn 4e workout van de ochtend, binnen wandelen. Om 09:00 uur was ik helemaal klaar met mijn stomme beweegdrang. Elke seconde van de dag moet ik benutten om te bewegen, anders ben ik lui. Het is zo vermoeiend, ik hoop vanmiddag wat te kunnen ontspannen.

Uiteindelijk is mijn stiefmoeder mij al om 11:00 uur komen ophalen in plaats van 12:00 uur. Dit betekende dat ik lunch mee moest nemen, ik heb daarom mijn lunch en avondeten omgedraaid uiteindelijk zodat ik crackers mee kon nemen in de auto. Om 12:30 uur waren we bij de spa, we zijn onderweg gestopt voor een lekkere Starbucks. Ik heb in de spa heerlijk kunnen ontspannen en bijna niet aan mijn beweegdrang gedacht. Ik had immers vanochtend ook al bewogen, dat hielp wel. Tijdens de spa heb ik een mooi magazine gelezen waarin een mooi stuk stond over het leven vergelijken met vuur. Om 15:30 uur gingen we weer weg en zijn we wéér bij de Starbucks gestopt, stiekem wel heel lekker om zo verwend te worden. Toen ik weer thuis kwam ben ik avondeten gaan maken en lekker gaan tekenen. In de avond had ik nog een afspraak met woonbegeleiding en daarna ben ik lekker in mijn bed gaan liggen met mijn sterrenhemel aan.

Gebruikers-avatar
Leden-account
Leden vertellen ...
Leden vertellen ...
BerichtenCOLON 38

Een dag uit mijn leven met eetstoornis NAO - 25 februari 2024

Ik was al iets voor 05:00 uur wakker, terwijl ik gisterenavond best laat ben gaan slapen. Ik voelde mij gelukkig niet vermoeid en kon gemakkelijk op staan om mij te gaan wegen. Ik deed mijn routine en ik had een vermoeden dat ik afgevallen ging zijn, want toen ik gisterenavond op de weegschaal stond woog ik 100 gram minder als die ochtend. Mijn vermoeden klopte, en niet eens zo een beetje ook, ik was gewoon 1,1 kg afgevallen! Ik kon het niet geloven en sprong letterlijk een gat in de lucht! Mijn dag was niet meer stuk te krijgen en dat om 05:00 uur 's ochtends.

Ik ben mijn dag verder begonnen met een pilates workout en een korte yoga workout. Daarna heb ik voor de energie een cappuccino met amandelmelk gedronken. Toen ik de energie bij elkaar geraapt had kon ik beginnen aan mijn dans workout van vandaag. Ik had mij voorgenomen om al mijn opgeslagen Just Dance video's op YouTube te doen en ook eens te kijken naar de dansjes die op mijn Nintendo Switch staan. Ik heb uiteindelijk 45 minuten gedanst. Het was inmiddels al 08:00 uur en ik vond het tijd om te gaan ontbijten. Mijn overnight oats roerde ik nog even goed door en hij smaakte weer fantastisch. Na mijn ontbijtje heb ik even gezellig gekletst in de chatgroepen van PS op Telegram.

Mijn eetlijst voor vandaag is:
T: tomaatjes + monster + cappuccino's met amandelmelk
L: crackers met smeerkaas
A: groentestoof + skyr
totaal: +- 800 kcal

Om 08:30 besloot mijn beweegdrang dat het weer tijd was om te gaan bewegen, dit keer walking workouts. Ik heb ook gezien dat je kickboks workouts kan doen, maar ik betwijfel of de Apple watch deze kcal goed kan tellen dus ik durf het eigenlijk niet te doen. Straks staat er ineens dat ik x aantal calorieën heb verbrand terwijl het veel minder is! Ik ga hier nog even research naar doen op het internet en bekijken hoe intensief de YouTube video's eruit zien.

Om 08:45 uur ben ik gaan douchen en daarna heb ik lekker mijn haren geföhnd. Ik heb vandaag een broek aan die ik heel lang niet aan heb kunnen doen omdat die te klein was, maar ik wist nu niet meer zo goed welke kleding leuk is bij deze broek. Dit zorgde ervoor dat ik mij wel minimaal 5x heb omgekleed. Daarna ben ik gaan tekenen in mijn schetsboek voor 30 minuten. Ik kreeg ook heel veel trek in iets zoets, dus ik heb toen een Monster energy ultra gedronken, dit hielp tegen de zoete trek.

Ik heb tot de lunch een beetje gedanst door mijn kamer op leuke country muziek. Als lunch had ik zoals gepland crackers met smeerkaas. Ik heb er ook een groot glas cola zero bij genomen. Na de lunch kwam mijn stiefmoeder om te helpen met het schoonmaken van de kooi van de gerbils. Daarna ben ik met haar meegegaan naar het huis van haar en mijn vader. Ik zou namelijk een brood gaan bakken voor haar en ik zou ook het avondeten maken voor ons drieën.

Om terug te komen op het kickboksen. Ik heb de volgende informatie gevonden:
“Het aantal calorieën dat je verbrandt met het maken van kickboks bewegingen hangt af van verschillende factoren, zoals de intensiteit van de bewegingen, je lichaamsgewicht en je algehele conditie. Over het algemeen verbrand je meer calorieën met daadwerkelijk kickboksen omdat het een intensieve cardiovasculaire activiteit is waarbij je je hele lichaam gebruikt. Echter, het maken van kickboks bewegingen kan nog steeds een goede training zijn en calorieën verbranden, vooral als het gepaard gaat met krachtige bewegingen en een hoge intensiteit.“

Ik heb daarom besloten wel kickboks workouts te gaan doen, als ik vanavond de energie heb wordt dat vanavond. En dat ik dan rekening hou met dat ik eventueel minder heb verbrand dan aangegeven op mijn Apple Watch. Ook ga ik echt al mijn kracht geven tijdens de workout, dat doe ik eigenlijk altijd al want dat moet van mijn beweegdrang. Na een workout moet ik uitgeput zijn, anders is het niet goed genoeg.

Samen met mijn vader en stiefmoeder heb ik een groentestoof gegeten die ik had klaargemaakt. Ik heb ook een portie meegekregen. Daarna ben ik richting mijn eigen plek gegaan en heb ik voor het eerst een kickboks workout gedaan. Na 8 minuten van de 15 was ik al helemaal gesloopt. Morgen ga ik proberen de gehele 15 minuten workout te doen, als ik eraan denk.

Later op de avond had ik nog mijn vaste afspraak met woonbegeleiding en daarna heb ik even een self-care moment genomen na herinnering van iemand uit de chatgroepen op Telegram. Na mijn gezichtsmaskertje ben ik me gaan klaarmaken voor morgen. Morgen heb ik namelijk weer school, na 1 week vakantie. Ik vind het altijd moeilijk om na een vakantie weer op te starten maar daar kan begeleiding mij morgen ochtend mee helpen. Ook heb ik alvast mijn ontbijt voor morgen gemaakt, wederom weer overnight oats. Nu is het tijd om te gaan slapen, hopelijk zonder al te veel piekeren.

Gebruikers-avatar
Leden-account
Leden vertellen ...
Leden vertellen ...
BerichtenCOLON 38

Een dag uit mijn leven met eetstoornis NAO - 26 februari 2024

In de nacht toen ik wakker werd merkte ik dat ik onrustig was omdat ik nog geen planning voor de dag had. Daarom heb ik toen besloten om zowel een eetplan te maken als een dagplanning.
L: crackers met smeerkaas
A: groente stoof
T: cappuccino met amandelmelk + monster + appel met kaneel
totaal: +- 600 kcal

05:30 wakker
06:00 yoga
06:30 pilates
07:00 cappuccino + bloggen
07:30 - 10:45 bewegen met pauzes
10:45 naar school
16:00 terug thuis van school
>>> tekenen, uitrusten, afspraak met woonbegeleiding, huiswerk

Ik was ondanks mijn onrustige nacht alweer vroeg wakker, rond half 6. Ik ben mij toen gaan wegen en alles wat ik dacht was: “klopte die weegschaal gisteren wel? Was ik echt 1,1 kg afgevallen gisteren?” En wat bleek, het klopte gewoon. Ik was namelijk 300 gram afgevallen en ik heb zo vaak op de weegschaal gestaan dat het eigenlijk niet fout kon zijn. Anders is de weegschaal wel heel nauwkeurig onjuist. Ik ben mij na het wegen gaan klaarmaken voor de ochtend yoga en pilates. Ik merk al dat de oefeningen steeds gemakkelijker gaan, misschien moet ik binnenkort maar eens nieuwe video’s gaan zoeken die niet voor beginners zijn. Na mijn yoga en pilates heb ik ook nog een dans workout gedaan. Inmiddels was het 07:30 uur en had ik al 3 workouts gedaan. Ik vond het wel tijd voor wat energie, een overheerlijke cappuccino met amandelmelk.

Tijdens het opdrinken van mijn cappuccino had ik de volgende gedachte: “zouden mijn klasgenootjes na een week vakantie zien dat ik ben afgevallen?” Ik zou het namelijk zo fijn vinden als iemand opmerkt dat ik ben afgevallen. Terwijl aan de andere kant wil ik het verbergen, want straks zorgt iemand ervoor dat ik niet verder kan afvallen door heel erg op mij te letten bijvoorbeeld, dat wil ik ook niet.

Na mijn cappuccino ben ik een walking workout gaan doen. Ik heb een playlist met allemaal walking workouts die ik elke dag wil afgaan. Ik merk dat ik de workouts inmiddels bijna helemaal uit mijn hoofd ken. Tja, dat krijg je ervan als je ze elke dag minimaal 1x doet. Ik hoop dat jullie inzien dat de beweegdrang echt niet leuk is. Het maakt me kapot, ik mag geen leuke dingen doen als ik nog niet x aantal kcal heb verbrand. Ik mag geen rust houden ook al ben ik super moe. Maar mijn beweegdrang denkt: “je kan nog staan, je kan nog bewegen, doe niet zo moeilijk en aan de slag weer”. Ook stel ik de hele tijd eisen aan mezelf zoals, je moet eerst nog x aantal kcal verbranden en dan pas mag je ontbijten. Uiteindelijk ben ik om 08:45 uur gaan ontbijten.

Na mijn ontbijt ben ik gaan tekenen. Ik heb weer een eetstoornis gerelateerde tekening gemaakt. Op de tekening is een meisje te zien die haar gedachten deelt met hoe ze eruit wil zien. Maar zo ziet ze er in haar ogen niet uit, en dat is te zien in haar ogen die vol met paniek staan. De tekening, net zoals mijn andere tekeningen zijn te zien op het topic creativiteit > Annika’s tekeningen.

Na het tekenen heb ik een beetje rondgedanst in mijn kamer en wat gekletst met mensen op Telegram. Om 10:45 uur ging ik naar school. Ik stapte net zoals voor de vakantie bij een paar haltes eerder uit zodat ik het laatste half uur kon lopen. Op school moest ik stilzitten, dit was best moeilijk met mijn beweegdrang. Ik zou gelukkig om 15:00 uur al klaar zijn met mijn lessen.

Ik had mijn lunch meegenomen naar school en heb deze daar dan ook opgegeten in mijn pauze. Op school kon ik mij niet goed focussen omdat ik teleurgesteld was. Nog niemand had een opmerking gemaakt dat ik was afgevallen. “Is het niet te zien? Ben ik nog even dik als voor de vakantie?” ging door mijn hoofd heen.

Uiteindelijk was ik eerder klaar van school als gepland omdat ik de theorie al begreep en dus weg mocht. Tijdens mijn wandeling terug naar de bushalte kreeg ik last van eetbui gedachten. Ik dacht “je hebt al zo veel bewogen, wat lekkers kan geen kwaad” maar anderzijds dacht ik “je hebt zoveel bewogen, het is zonde om nu iets te eten”. Thuis heb ik daarom maar gewoon mijn tussendoortje gepakt zoals ik had gepland en ik heb niet toegegeven aan de eetbui gedachten. Het niet toegeven eraan was lastig, maar voelde uiteindelijk wel enorm goed.

In de namiddag heb ik getekend en cadeaus bedacht voor mijn verjaardag, deze is al over iets minder als 2 maanden. Je kan immers nooit te vroeg beginnen met cadeaus bedenken. Om 18:00 uur ben ik mijn avond eten gaan opwarmen, het was het restje van gisteren. Na mijn avondeten heb ik gezellig gechat met mensen en om 19:30 uur had ik een afspraak met woonbegeleiding. Na die afspraak heb ik nog even gauw cola zero gehaald bij de supermarkt. Toen ik hiervan thuis kwam moest ik nog een les voorbereiden voor morgen dus dat heb ik ook nog even gedaan. Inmiddels was het 21:30 uur en vond ik het tijd om te gaan slapen. Ik had besloten om nog even op de weegschaal te gaan staan, ik weet niet of ik hier goed aan heb gedaan. De weegschaal was namelijk een flink stuk hoger als vanmorgen en ik ben nu als de dood voor het getal op de weegschaal morgenochtend.

Gebruikers-avatar
Leden-account
Leden vertellen ...
Leden vertellen ...
BerichtenCOLON 38

Een dag uit mijn leven met eetstoornis NAO - 27 februari 2024

Ik werd om 06:00 wakker door mijn wekker. Deze had ik gezet zodat ik mijn dag kon begonnen met yoga en pilates, zoals ik de afgelopen dagen had gedaan. Ik ben mij eerst gaan wegen. Ik was maar 100 gram lichter als gisteren. Ik baalde hier enorm van, ik had gisteren zo veel bewogen en relatief weinig gegeten! Ik was gefrustreerd en verloor mijn motivatie voor de dag, en daarbij ook mijn motivatie voor de yoga en pilates. Ik ben toen huilend terug mijn bed in gedoken en heb verder geslapen tot 08:00 uur. Toen moest ik echt aan mijn dag beginnen vond ik, want om 09:00 uur had ik een afspraak met woonbegeleiding. Ik heb toen ontbeten en mijn lunch klaargemaakt voor school. Tijdens mijn ontbijt begon ik de motivatie voor de dag terug te vinden en besloot ik tóch nog even een dans workout te doen voor mijn afspraak. Ik heb denk ik wel minimaal 30 minuten Just Dance gedaan.

Om 09:00 uur was mijn woonbegeleider er. Normaal gesproken maken we een wandeling van ongeveer 30 à 40 minuten, ik had dit ook voor vandaag gehoopt. Ik had immers mijn yoga en pilates overgeslagen dus deze wandeling kon zeker geen kwaad. Echter had mijn woonbegeleider last van zijn rug dus hebben we een kleiner rondje gewandeld van denk ik maar 20 minuten. Ik had hierdoor nog wat tijd over voordat ik naar school moest vertrekken. Ik ben in die tussentijd wat gaan tekenen, dit keer een meisje die haarzelf in de spiegel aankijkt maar last heeft van body dysmorphia. Om 10:45 uur vertrok ik naar de bushalte en om 11:10 uur stapte ik alweer uit de bus om het laatste stuk te wandelen naar school. Mijn beweegdrang gedachten die weer aanwezig waren begonnen wat rustiger te worden toen ik eenmaal aan de wandel was. Ik had vooral last van de gedachte: "Waarom heb je je yoga en pilates overgeslagen?! Je wil toch afvallen, doe er dan wat voor!" Het was vandaag trouwens een stuk beter weer als gisteren, het zonnetje kwam zelfs om de hoek kijken!

Ik had van 11:45 uur tot 16:30 uur les. Op school heb ik geluncht met mijn crackers en als tussendoortje had ik een Monster meegenomen. Ik had 3,5 uur praktijk les vandaag, tijdens mijn praktijk lessen moet ik altijd staan. "Yes! Extra calorieën verbranden" dacht mijn beweegdrang. Ik was 15 minuten eerder klaar met mijn les, na mijn les kon ik weer beginnen aan mijn wandeling terug naar de bushalte. Ik ken de wandeling inmiddels uit mijn hoofd, best relaxed. In de bus naar huis heb ik mijn boodschappen voor het avondeten even in een lijstje opgeschreven. Een klasgenootje van mij had besloten dat ik curry zou eten vanavond, dus dat deed ik. Ik had gele curry met bloemkool, paprika en champignons. Daarbij had ik zero noedels klaargemaakt. Mijn stiefmoeder zou met mij mee eten vanavond want later op de avond zouden we gaan zwemmen. Mijn stiefmoeder eet koolhydraatarm dus zij eet wel vaker deze noedels, dat scheelt enorm want deze noedels bevatten maar 9 kcal/ 100 gram. Ze vond het gelukkig goed smaken, ik overigens ook.

Na het avondeten zijn we naar het zwembad vertrokken en heb ik 36 banen getrokken. Mijn stiefmoeder stelde voor om nog even langs de supermarkt te gaan die naast het zwembad zit om een skyr drink te halen, toch mijn eiwitten binnen gekregen vandaag. Ik let de laatste tijd niet heel erg op mijn macro's, zou ik eigenlijk meer moeten doen. Ik ga proberen dat te onthouden en erop te letten komende tijd. Ik focus mij de laatste tijd vooral op de calorieën, en niet op wat ik daadwerkelijk binnenkrijg. Na het zwemmen is mijn stiefmoeder nog even gebleven om een kop thee te drinken. In de avond heb ik nog gezellig gekletst met mensen op Telegram en geblogd. Inmiddels is het 21:30 uur en tijd om te gaan slapen. Morgenochtend is de weegschaal hopelijk liever voor mij, en zie ik hopelijk resultaat van de afgelopen dagen. Ik weet anders echt niet waar ik mijn motivatie vandaan moet halen...

Gebruikers-avatar
Leden-account
Leden vertellen ...
Leden vertellen ...
BerichtenCOLON 38

Een dag uit mijn leven met eetstoornis NAO - 28 februari 2024

Vanochtend werd ik om 07:00 uur wakker door mijn wekker die ik had gezet zodat ik pilates en yoga kon gaan doen vanochtend. Het was eerst tijd om naar het toilet te gaan. Ik kon eindelijk een grote boodschap doen, ik had echter wel laxeerpillen genomen gisterenavond. Mijn gewicht was 300 gram lichter vergeleken met gisteren, maar dit zal ook vocht zijn door de laxeerpillen. Voordat ik mijn yogakleding aan ging doen keek ik nog even in de spiegel en maakte ik een vreugdedansje, want ik kon eindelijk mijn ruggengraat zien.

Na mijn yoga en pilates heb ik mijn ontbijt op en mijn lunch klaargemaakt die ik mee naar zou nemen vandaag. Ik zou vandaag eerst therapie hebben van 11:00 uur tot 12:00 uur en daarna nog les tot 16:30 uur. Ik ben minimaal 5 haltes eerder uit mijn bus gestapt zodat ik de laatste 40 minuten naar therapie kon wandelen. Vandaag was therapie best intensief, en het was pas de tweede keer. Ik ben daarna van therapie naar school gewandeld, ongeveer 30 minuten en heb ik mijn lunch gegeten.

Op school had ik praktijk les van 3 uur en 15 minuten. Ik zou eigenlijk tot 16:30 uur les hebben, maar ik vertrok pas rond 17:00 uur van school want de kluisjes app had een storing dus kon ik niet bij mijn jas. Uiteindelijk heeft een lieve conciërge mij geholpen met mijn kluisje te openen. Omdat het al 17:00 uur was ben ik naar het station gewandeld (15 minuten) in plaats van naar de bushalte (40 minuten). Het regende ook nog eens en ik had echt geen behoefte om kleddernat thuis te komen. Ik moest ook nog boodschappen doen voor het avondeten. Ik heb echt wel 15 verschillende vleesvervangers bekeken voor de kcal / 100 gram. Uiteindelijk heb ik gekozen voor de vegan balletjes die 110 kcal / 100 gram bevatten.

Als avondeten had ik een salade gemaakt van rode kool, appel, vegan balletjes, ui, hachee kruiden en witte wijnazijn. Het smaakte erg goed en vulde ook goed. Na mijn avondeten was het alweer 19:30 uur (ik ben niet de snelste in koken en alles opruimen). 19:30 uur betekende tijd voor mijn afspraak met woonbegeleiding. Het was een moeilijke afspraak want we hebben mijn therapie nabesproken. Mijn spanning liep erg op dus heb ik mijn zo nodig medicatie ingenomen. Een nadeel van deze medicatie is dat ik vaak eetbui drang krijg daardoor. Deze drang was vandaag ook aanwezig. De winkel was nog open dus ben ik daarheen gegaan om een zak snoep te kopen. Deze heb ik vervolgens thuis huilend opgegeten en ik heb ook nog een appel, een cracker en een bakje soja yoghurt gegeten. Ik ben heel bang morgen aangekomen te zijn.

Gebruikers-avatar
Leden-account
Leden vertellen ...
Leden vertellen ...
BerichtenCOLON 38

Een dag uit mijn leven met eetstoornis NAO - 29 februari 2024

Vanochtend werd ik wakker en had ik veel moeite om mijn bed uit te komen. Ik was bang om op de weegschaal te gaan staan en het gaat mentaal slecht met mij momenteel. Uiteindelijk heb ik mijzelf toch zo ver gekregen om op de weegschaal te gaan staan en dit zorgde voor alleen maar meer stress. Ik was 800 gram aangekomen door gisterenavond. Doordat mijn gewicht omhoog was gegaan, wat ik had kunnen verwachten, verloor ik mijn motivatie voor de dag en heb ik allemaal eten naar binnen zitten proppen. Daarom had ik besloten om de rest van de dag zo weinig mogelijk proberen te eten. Ik had vanochtend een afspraak met woonbegeleiding en ik heb met haar besloten om vandaag niet naar school te gaan. Ik had teveel aan mijn hoofd door de therapie sessie van gisteren en zou me daardoor toch niet kunnen concentreren.

Ik heb na die afspraak een dans workout gedaan om zo een beetje te compenseren voor het eten van vanochtend. Ik heb vanochtend ook huiswerk gemaakt en tv gekeken. Daarna was het alweer lunch tijd. Ik twijfelde of ik iets zou moeten nemen, en heb uiteindelijk besloten om wat spinazie met vegan balletjes te nemen. Ik was anders bang dat ik honger zou krijgen en weer eten naar binnen zou gaan proppen. Na de lunch had ik een extra afspraak met woonbegeleiding omdat het mentaal dus wat lastiger gaat. We hebben een spelletje gespeeld. Na die afspraak zat ik er echt even helemaal doorheen en ben ik naar de supermarkt gegaan voor eetbui voedsel. Ik kon mezelf niet tegenhouden. Ik heb echter wel voordat ik wat pakte gekeken hoeveel kcal erin zaten. Ik heb echt 10 minuten in de winkel getwijfeld, ga ik hieraan toegeven of niet. Uiteindelijk is het me niet gelukt om niks te kopen. Ik heb weliswaar magere kwark met vanille, chocolade koekjes en een witte chocolade reep gekocht. Thuis heb ik dit allemaal opgegeten. Ook heb ik de crackers die ik nog in huis had opgegeten met een dikke laag smeerkaas.

Het was inmiddels avond en ik voelde me erg somber, het was me niet gelukt om de drang te weerstaan en ik voelde me hier alleen maar slechter door in mijn vel. Bovendien was ik ook heel misselijk door al het eten. Doordat ik eigenlijk de hele dag door bezig ben geweest met eten heb ik ook geen tijd gehad om te bewegen. "Dit betekende niet veel goeds voor het getal op de weegschaal morgen" dacht ik. Maar morgen zou ik wel echt weer alles geven om eetbuien te voorkomen.

Gebruikers-avatar
Leden-account
Leden vertellen ...
Leden vertellen ...
BerichtenCOLON 38

Een dag uit mijn leven met eetstoornis NAO - 1 maart 2024

Toen ik vanochtend wakker werd was ik bang. Ik was bang voor het getal op de weegschaal van vandaag. Ik durfde me echt niet te gaan wegen dus heb ik tot 10:00 uur ongeveer in mijn bed gezeten. Ik heb in mijn bed huiswerk op mijn laptop gemaakt. Ik werd door het niet weten van mijn gewicht best onrustig dus besloot ik dat ik mij toch ging wegen. Ik was wéér aangekomen, had ik al verwacht, 300 gram erbij. "Vandaag zou ik of weer een eetbui krijgen, of ik zou me herpakken" dacht ik. Het was vandaag de eerste dag van de maand, en de meteorologische lente begon vandaag, een schonere lei kon ik niet hebben. Ik besloot daarom dat ik vandaag alles op alles zou geven om me te herpakken. En dat begon bij het maken van een eetlijstje.
T: cappuccino met amandelmelk
L: 4x crackers met zero aardbeienconfituur + monster
T: magere yoghurt
A: pasta met bloemkool
totaal: +- 1000 kcal

Mijn totaal zou vandaag iets hoger liggen als normaal gesproken, maar ik heb gisteren en eergisteren heel veel gegeten dus ik ga nu weer in stapjes afbouwen, anders ben ik bang dat ik alsnog eindig in een eetbui. Rond half 11 heb ik pas mijn ontbijt op, daarna ben ik 2 walking workout video's gaan doen. Voor mijn lunch en avondeten moest ik nog even boodschappen doen. Na de boodschappen gedaan te hebben heb ik weer een walking workout gedaan. Na even bloggen was het alweer 14:00 uur. Ik zou een afspraak hebben met mijn behandelteam van 14:00 uur tot 15:00 uur bij mij thuis. De afspraak duurde iets langer als verwacht omdat ik slecht in mij vel zit en ze dit nodig vonden.

Om 15:30 uur kwam mijn stiefmoeder mij ophalen want we moesten met de gerbils naar de dierenarts. Wat bleek, een van mijn gerbils heeft een tumor. We moeten naar een specialist toe gaan om deze weg te laten halen, maar het is eerst maar eens afwachten wanneer zij tijd hebben en hoeveel dit gaat kosten. Het doet me wel veel verdriet dat een van mijn gerbils ziek is. Ik neigde hierdoor naar een eetbui, want ik wilde mijn emoties wegstoppen door te eten. Uiteindelijk heb ik dit niet gedaan maar ben ik avond eten gaan maken. Na het doen van mijn afwas was het alweer bijna 19:30 uur, tijd voor mijn afspraak met woonbegeleiding. We hebben leuk rummikub gespeeld en na de afspraak heb ik thuis een lekkere aardbeienthee gedronken. Ik vond het belangrijk om nog even wat vocht binnen te krijgen, want ik had nog niet veel gedronken vandaag. Ook had ik laxeerpillen genomen vandaag en dit keer meer als anders, hierdoor was mijn ontlasting heel waterig. Ik moet echt stoppen met het nemen van laxeermiddelen. Het helpt niet, het is alleen maar schadelijk. Na nog een groot glas suikervrije limonade te hebben gedronken ben ik gaan slapen. Ik denk dat het getal op de weegschaal morgen lager is, maar ik denk dat dit vooral door vochtverlies komt.

BUTTON_POST_REPLY