Dit was hun antwoord:
Ik denk toen ik heel jong was, rond de 7 of 8 dat ik het heb gehoord op het journaal en daarna ben gaan googelen. Niks mee gedaan toen de tijd maar een jaar geleden echt actief gezocht naar pro ana
Ik heb voor het eerst van pro-ana gehoord door een nieuwsuitzending over de gevaren van pro-ana sites
Ik kwam voor het eerst in aanraking met pro ana door het nieuws
gwn op school ooit van t is slecht en toen ben k er uit nieuwschierigheid zelf naar gaan kijken
Ik hoorde voor het eerst van pro Ana toen iemand uit mijn klas een presentatie hield over eetstoornissen, ik weet niet meer waarom hij/zij daar de spreekbeurt over deed.
Ik weet t nog precies. We zaten op de bank en op tv ging t over proana. Mijn moeder en zus hadden t over de heftige beelden en deden heel afkeurend erover. Ik vond t juist intrigerend en mooi en k wilde dat ook. Toen ben k dit online gaan opzoeken want k wilde er meer over weten en wilde weten hoe k ook zo dun kon worden.
Ik zocht naar hoe je het snelste kunt afvallen en kwam op een geef moment op een pro ana site terecht
Ik hoorde voor het eerst via het NOS journaal erover
Door de media! Ik keek een YouTube filmpje over afvallen en kwam terecht bij een filmpje over pro Ana, toen heb ik zelf wat research gedaan en kwam ik als eerste op kik in verschillende groepen terecht, later via whatsapp en Instagram
Ik hoorde er volgends mij over op het nieuws. Wat denk ik RTL boulevard was. Dus zo ven ik aan pro ana gekomen
Ik las "pro ana" voor het eerst in een boek op de app wattpad, wat ging over iemand die zelf anorectia had
Door de media, via youtube en door films te kijken waarin pro ana voorkwam.
Ik zocht op internet “hoe snel afvallen” en toen via een linkje kwam ik bij pro ana terecht
Op youtube iets van een video terwijl ik er zelf nie eens naar opzoek was.
Ik hoorde het voor het eerst op school in een spreekbeurt van een klasgenoot
Ik begon met op Instagram steeds meer naar #thighgap te kijken. Zo kwam ik bij profielen terecht die pro ana in hun bio hadden staan en dan zocht ik op wat het betekende.
Ik ben voor het eerst in aanraking gekomen met pro ana door een website met allemaal infomatie over eetgerelateerde dingen . Op die site stond het filmpje van NOS. Heb dat filmpje gekeken en ben zo verdere informatie gaan opzoeken over pro ana waar door ik hier ben terecht gekomen
Ik hoorde het via een bekende ik zat nog op de lagere school en zei had wat gezien op t nieuws en toen ben ik ook gaan kijken dit heb ik niet echt onthouden en daarna hadden we het hierover in de les op de middelbare school
Dat was in de media, zo'n 12 a 13 jaar geleden. Volgens mij het nieuws en ben daarna zelf gaan googlen
Ik keek de film radeloos (2009) en heb naar aanleiding daarvan voor het eerst een site bezocht.
Ik moest op school een verslag maken over eetstoornissen. Ik wist er vrij weinig over dus ging wat opzoek op internet. Toen kwam ik bij proud2bme. Daar hadden ze het veel over pro ana dus ik ging naar die sites toe alleen daar schrok ik best wel van dus sloot het snel af. Een hele tijd later wilde ik serieus bezig gaan met afvallen en toen bedacht ik me die site weer. En zo begon het.
Ik hoorde voor het eerst over pro ana bij een serie op tv
Door de media X
ik ben op pro ana gekomen door het opzoek van 'hoe af te vallen' en zo toevallig ergens 'pro ana' te zien staan op google (er op getikt en op die manier pro ana beginnen opzoeken). Dus eigenlijk door toeval. Ervoor nog nooit van gehoord. Dit was ongeveer 3 jaar geleden.
Volgens mij moest ik ooit een verslag maken voor school over eetstoornissen en toen leerde ik wat pro ana was. Ik kan me er nietveel van herinneren wat ik er toen van vond en wanneer het precies was
Ik las een boek over eetstoornissen (moest van school iets lezen en had t dunste boek gepakt) toen kwam ik eerst in aanmerking met proana
Volgens mij was ik ergens op een forum aan het lezen over afvallen. Via daar kwam ik door een link op een pro ana site. Via daar ben ik dan in die wereld gekomen
Ik hoorde het in de media voor het eerst, ik zag het bekende pro-ana.be forum op tv met foto's van hele dunne meisjes, en tips die meisjes elkaar gaven, etc.
Bij mij kwam het door een boek, daar zat het meisje op pro-ana sites.
Ik heb voor het eerst over Pro Ana gehoord toen ik aan het zoeken was voor manieren om aftevallen op het internet. Na eventjes scrollen kwam ik een site tegen en ben ik er meer over gaan opzoeken.
Een vriendin had het anorexia en vertelde toen over pro ana. Ze legde alles uit
Ik hoorde er voor het eerst over toen ik een filmpje keek op rtl boulevard. En het ging vooral over de gevaren ervan
Heb er nu al lang over zitten denken, maar denk dat ik t toen een keer in een docu over anorexia heb gehoord.
Ben er daarna pas jaren later bewust naar gaan google-en iig.
Was eerst dat t werd gezegt op zo'n docu dat t heel slecht is. En liet me nooit geheel los, erna op internet zoeken en toen was t wat ik ook zelf denk, dus herkenning
Ik kwam het voor het eerst tegen toen ik tips ging zoeken om af te vallen en zo op een pro-ana site terecht kwam.
Ik kwam de term voor t eerst tegen in een aflevering van verborgen verhalen, hij heette anorexia geloof ik. Daarin werd genoemd dat ze pro ana sites vond op internet.